سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۲:۲۱

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران:
۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری دریایی در فاز ۱۳ پارس جنوبی اجرا می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران گفت: برای سکوی B فاز ۱۳ میدان گازی پارس جنوبی ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری دریایی می‌شود و این در حالی است که تاکنون در این پروژه ۳۹ کیلومتر لوله‌گذاری شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازتسنیم، ابوالقاسم رحمانی با اشاره به توان عملیاتی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران اظهار داشت: لوله‌گذاری و حفر چاه عمیق گاز از قابلیت‌های این شرکت است که با توان متخصصان داخلی این ظرفیت‌ها بومی سازی شده است. وی، از پیشرفت 35 درصدی لوله‌گذاری دریایی فاز 13 پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال 100 کیلومتر لوله‌گذاری زیر دریایی برای سکوی B فاز 13 پارس جنوبی انجام می‌شود که تاکنون 35 درصد آن تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران با بیان اینکه عملیات لوله‌گذاری فاز 13 پارس جنوبی از اواخر خرداد ماه امسال آغاز شد، خاطر‌نشان کرد: از زمان آغاز اجرای طرح لوله‌گذاری زیردریایی از اواسط خرداد در سکوی B فاز 13 پارس جنوبی تاکنون 39 کیلومتر لوله‌گذاری شده است. رحمانی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه لوله‌گذاری سکوی B فاز 13 پارس جنوبی از لوله‌های  32اینچی استفاده می‌شود افزود: پروژه لوله‌گذاری سکوی B فاز 13 پارس جنوبی 75 روزه است و شناور «اوشنیک پنج هزار» این شرکت روزانه دوکیلومتر لوله‌گذاری دریایی می‌کند، این در حالی است که قابلیت روزانه چهار کیلومتر لوله‌گذاری وجود دارد.

وی با بیان این‌که امسال شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی 500 کیلومتر لوله‌گذاری در منطقه پارس جنوبی انجام می‌دهد بیان کرد: اجرای خط لوله انتقال به خشکی سکوهای A و B فاز 14 پارس جنوبی با 210 کیلومتر، اجرای خط لوله انتقال به خشکی سکوهای و فاز 13پارس جنوبی با 200 کیلومتر، اجرای خط لوله‌ فاز 23 با 90 کیلومتر، اجرای خط لوله درون‌میدانی فاز 14 با 15 کیلومتر و اجرای خط لوله‌ درون‌میدانی فاز 22 با پنج کیلومتر، عملیات‌هایی است که شرکت یاد شده در دستور کار دارد. مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران از اجرای 180 کیلومتر لوله‌گذاری در منطقه پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: از 500 کیلومتر لوله‌گذاری 30 درصد آن به میزان 180 کیلوکتر اجرایی و تکمیل شده و تلاش می‌شود بر اساس برنامه زمان‌بندی پروژه تکمیل و تحویل شود. رحمانی از حفر 22 حلقه چاه‌ گاز در سکوهای B و D فاز 14 پارس جنوبی خبر داد و گفت: برای هر سکو 11حلقه چاه حفر می‌شود که بخش اصلی این حفاری تا پایان آذر امسال به پایان می‌رسد.



  کد خبر : 4120
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :